Γιώργος Ελευθεριάδης. Σχεδιαστής Μόδας

Γιώργος Ελευθεριάδης. Σχεδιαστής Μόδας


Photography by Vasilis Karidis

Photography by Vasilis Karidis


Ο Γιώργος Ελευθεριάδης είναι σχεδιαστής ρούχων. ξεκίνησε στην Αθήνα το 1992 και από το 1999, οι δημιουργίες του βρέθηκαν σε πολλές πρωτεύουσες της Μόδας.

Tο brand πρέπει να εκφράζει την ουσία ενός σχεδιαστή μόδας και να υποστηρίζει τις νέες συνθήκες, να είναι ζωντανό και να εξελίσσεται


BYO: Λίγα λόγια για το brand!

GIORGOS: Το brand μου, ξεκίνησε το 1992 με βάση την Αθήνα.

Το 1999 άρχισα να δείχνω για πρώτη φορά τις συλλογές στο Παρίσι, μετέπειτα το Λονδίνο, το Μιλάνο και την Βαρκελώνη κάνοντας show, showrooms, presentations. Ως αποτέλεσμα φτάσαμε το 2007 να έχουμε παρουσία σε πάνω από 18 χώρες και περίπου 70 retailers, κάτι που δυστυχώς συρρικνώθηκε όταν εμφανίστηκε η ελληνική κρίση, που το 2011 οπού είχε κορυφωθεί μιντιακά διεθνώς για η οικονομική πτώχευση της χωράς. Επηρέασε και φόβισε τους αγοραστές σε όλο τον κόσμο. Χάσαμε το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς μας μέσα σε τρεις σεζόν. Ήταν απογοητευτικό. Αποδυναμωθήκαμε και συνεχίσαμε πιο ήπια αλλά συνεχίσαμε, παραμείναμε ενεργοί.

Το 2018 και πήρα την απόφαση να συνεχίζουμε σε μικρότερη κλίμακα και σήμερα η παρουσία των συλλόγων βρίσκονται σε περίπου 20 σημεία πώλησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Θέλω το brand να εκφράζει την ουσία ενός σχεδιαστή μόδας και να υποστηρίζει τις νέες συνθήκες, να είναι ζωντανό επί της ουσίας να εξελίσσεται.

BYO: Design στην Ελλάδα.

GIORGOS: Το design στην Ελλάδα υπάρχει και μάλιστα σε πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις και προϊόντα. Αλλά δεν έχει την θέση που του αξίζει, διότι αν και υπάρχουν δουλειές με καλό επίπεδο παραγκωνίζεται δίπλα στα mega brands και τις Fast Fashion πολυεθνικές μέσω της έντονης προβολής και την μαζικοποίηση της αισθητικής του αγοραστή μέσω των media. Παρόλα αυτά, θεωρώ ότι η νέα γένια δημιουργών θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί μέσα από αυτό που συμβαίνει και δείξει πραγματικό fashion design, υπάρχει δυναμική στη χώρα και έχουν γίνει και καλά βήματα από την δική μας γενιά. Επίσης, σημαντικό ως παράγοντας για το επίπεδο του fashion design στην Ελλάδα είναι ότι δεν υπάρχει ακόμη σχόλη Μόδας που να ανταποκρίνεται στα διεθνή stantards. Αυτό από μόνο λέει πολλά για το μέχρι που μπορεί να φτάσει το μέσω επίπεδο δημιουργικού design στην χώρα. Για αυτό στο σύγχρονο εγχώριο design βλέπουμε πληθώρα προϊόντων εμπνευσμένα από την Ελληνική κουλτούρα, κάτι που είναι περισσότερο τάση/trend δεν είναι fashion design, είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ένα προϊόν που είναι πολύ κοντά στο αναμνηστικό (οι διακοπές μου στην Ελλάδα).



BYO: Πώς θα χαρακτηρίζατε το στυλ το ρούχων σας?

GIORGOS: Universal, always in balance, creative, all-time modern, urban.

Στο ξεκίνημα της καριέρας μου τα ρούχα χαρακτηρίζονταν ως εναλλακτικά (alternative), διότι πρότειναν ένα καινούργιο και δημιουργικό διάλογο αισθητικής και πραγματικής ζωής, δοκίμασα πολλά πράγματα και αυτό με οδήγησε στο να μπορέσω να αποκτήσω προσωπική γραφή, να δημιουργούνται ρούχα που καταλαβαίνεις ποιος τα έκανε.

BYO: Ποιο είναι το κοινό σας?

GIORGOS: Το κοινό μου είναι πολυδιάστατο, διαφορετικοί τύποι ανθρώπων μεταξύ τους, προοδευτικό, του αρέσει να δοκιμάζει καινούργια πράγματα, ντύνεται για να εκφραστεί. Καλλιεργημένο, αγαπάει και εκτιμάει τη δημιουργικότητα και συνάμα είναι πρακτικό, γιατί είναι όλοι active άνθρωποι. Νοιώθω ευγνώμων που το κοινό εξέφρασε την καθημερινότητα του και ο ίδιος εκφράστηκα δημιουργικά μέσα από εκείνους.

BYO: Τι πιστεύετε έχει γίνει από ότι ζητάει το ελληνικό κοινό από ένα νέο brand?

GIORGOS: Το κοινό θα ζητούσε κάτι ιδιαίτερο, έξυπνο και λειτουργικό και σίγουρα όχι κάτι που ήδη υπάρχει. Πιστεύω ότι για να μπορέσει κάποιος να τραβήξει την προσοχή του ελληνικού κοινού που βλέπει πολλά ρούχα, αξεσουάρ, γύρω του θα πρέπει να έχει να πει μια ιστορία.

BYO: Τι έχει αγαπήσει το κοινό σας στα δικά σας ρούχα και σε ποιες άλλες χώρες βρίσκει ανταπόκριση το brand σας?

GIORGOS: Είναι διαφορετικά πράγματα όπως η αισθητική ταυτότητα στο στυλ των ίδιων του ρούχων, τις φόρμες τους, η αίσθηση που έχεις όταν τα φοράς, την κατασκευή τους και ότι μπορείς να τα χρησιμοποιείς ποικιλοτρόπως, όλες τις ώρες της μέρας. Αυτά θεωρώ ότι είναι οι βασικοί λόγοι. Οι συλλογές έχουν πουληθεί σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Η Ιαπωνία από την αρχή όμως ήταν η χώρα που αναπτυχθήκαμε περισσότερο.



BYO: Τι σας οδηγεί να σχεδιάζετε και τι σας οδήγησε εξ αρχής να δημιουργήσετε?

GIORGOS: Είμαι δημιουργικός από φύση, μπορώ να ασχοληθώ με το οτιδήποτε, ζωγραφίζω, κατασκευάζω, επέλεξα χωρίς πολύ σκέψη αυτό το επάγγελμα, διότι μου έδινε την ευκαιρία να εκφράσω την καλλιτεχνία μου μέσα από την ίδια την ζωή, κάτι που αγαπούσα πολύ, τα ρούχα και αυτό συνεχίζω να κάνω.

BYO: Είστε ένας διαχρονικός δημιουργός. Αφουγκράζεστε την καθημερινότητα, τη ζωή στην πόλη ή τι άλλο, για να μπορείτε να είστε διαχρονικός?

GIORGOS: Η διαχρονικότητα είναι ποιότητα που προκύπτει, ειδικά όταν μιλάμε για ρούχα που φτιαγμένα πάνω από 20, 25, 30 χρόνια και όταν τα φοράς δεν καταλαβαίνεις πότε δημιουργήθηκαν, αυτό δεν μπορεί να το γνωρίζουμε εξ αρχής.

Η δουλειά μου έφερε συμπεριφορές, οπτική και στοιχεία που όπως εξελίσσονταν η αισθητική γύρω μας τα βλέπαμε να υπάρχουν όλο και περισσότερο και σίγα σίγα όρισαν την εποχής μας. Αυτό που επικράτησε ήταν κομμένο και ραμμένο σε αυτό οπού ήδη έκανα, για αυτό και είμαι διαχρονικός. Είναι σίγουρο ότι ζώντας την καθημερινότητα μου και κάνοντας τις προσωπικές επιλογές, τις εμπειρίες μου αναφορές στην δουλειά μου, έπαιξε ρολό στο να δημιουργώ με άποψη.

BYO: Τι σημαίνει για έναν (Έλληνα) σχεδιαστή να έχει φτάσει τόσο ψηλά και να είναι αναγνωρισμένος στο χώρο της μόδας?

GIORGOS: Η αναγνώριση σε προσωπικό επίπεδο μου είναι αδιάφορη όπως και αναγνωσιμότητα, θέλω την προσωπική μου ελευθερία, την ιδιωτικότητά μου, την θεωρώ πολύτιμη για μπορώ να συνεχίζω να αισθάνομαι ισορροπημένος και δημιουργικόs.

Η διαδρομή από την άλλη είναι κάτι που έχει συμβεί και σίγουρα σου δίνει status μέσα στον χώρο σου. Τα 30 χρόνια παρουσίας και η 20ετής διεθνής πορεία του brand, σαφώς ανέδειξε το επίπεδο της δουλειάς μου και άνοιξε τον δρόμο και σε άλλους Έλληνες συναδέλφους τον δρόμο να προχωρήσουν σε αυτήν την κατεύθυνση. Αυτό σε καταξιώνει, διότι ενεργείς από προσωπική ανάγκη πριν αυτό γίνει η τάση και ο τρόπος όλων, και αυτό συνεχίζω να κάνω , αυτό που αισθάνομαι. Την περίοδο που διανύουμε επιλεγώ την δημιουργικότητα από την εμπορική διεύρυνση, το έκανα στις καλύτερες εποχές, το ευχαριστήθηκα και τώρα θέλω να είμαι μέρος της στροφής που χρειαζόμαστε. Επαναφορά στις αξίες που χάνονται από την μόδα, της έκφρασης, του βιώσιμου χώρου και για τους άλλους, της δημιουργικότητας εναντία κατανάλωση για την κατανάλωση. Θέλω να είμαι ένα καλό δείγμα ανθρώπου, επαγγελματία και δημιουργού. Αυτό είναι η αναγνώριση για μένα η υποχρέωση μου να υποστηρίξω με την συμπεριφορά μου τους νεότερους δημιουργούς.



BYO: Τι σας κινητοποιεί?

GIORGOS: Η ίδια η ζωή και η ανάγκη να κάνουμε με τον τρόπο μας μια δήλωση για το ό,τι συμβαίνει.

BYO: Υπάρχουν πράγματα στην πόλη που σας εμπνέουν?

GIORGOS: Η άναρχη αρχιτεκτονική της Αθήνας, οι φίλοι μου, οι δημιουργικοί άνθρωποι της πόλης, ό,τι και αν κάνουν.

BYO: Ποιο είναι το σημαντικότερο πράγμα που έχετε μάθει μέσα από την δουλειά σας?

GIORGOS: Να είμαι ο εαυτός μου για να μπορώ να νοιώθω ελεύθερος και δημιουργικός, να συνεχίζω να μαθαίνω και να κάνω αυτό που αισθάνομαι.

BYO: Τι περιμένουμε από εσάς τη νέα σεζόν?

GIORGOS: Για την σεζόν που ξεκίνα, έχουμε τη συλλογή “A new sun rise in the sky“.

Αναφέρεται στους νέους κώδικες ντυσίματος, χρησιμοποιώντας την δημιουργικότητα δίπλα στην πρακτικότητα ως ζητούμενο των ρούχων μας. Εξερευνώντας τα νέα δεδομένα αλλά και ανάγκες της εποχής που διανύουμε .

Κυρίαρχα στοιχεία της SS21 σχήματα και βάσεις όπως το κλασικό T-shirt, το ανδρικό πουκάμισο και tailoring μαζί με δημιουργικά «κλειδιά» που βασίζονται στην γεωμετρία και το color blocking.

Οι σιλουέτες επηρεασμένες από δεκαετία του 20, κάνοντας μνεία στα 100 χρόνια από την εποχή που εκμοντερνισμού και απελευθέρωσης της γυναίκα προσφέροντας νέους κώδικες στην συμπεριφορά της και την οντότητα της μέσα στην κοινωνία. Ένα αιώνα μετά, η εποχή μας βρίσκεται με αλλά δεδομένα στην ίδια ανάγκη, να προχωρήσουμε , να επαναπροσδιορίσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά . Η συλλογή προσπέρνα το 24/7 γίνετε 360/24 προτείνοντας ότι τα πάντα χρησιμοποιούνται δημιουργικά όλο τον χρόνο και τίποτα δεν μένει αναξιοποίητο.

Δυο συνεργασίες επίσης ξεκινάμε αυτό το καλοκαίρι , για τις οποίες είμαι πολύ χαρούμενος και ανυπομονώ.

Είναι η συνεργασία μου με τον GRAAMAARG / Κωνσταντίνο Γκαραμέτζη και του project του “μη μου τους κύκλους τάραττε”. Μια εξαιρετική σειρά από all year φούτερ και t-shirts, με πολύ στυλ, σε πολύ καλές ποιότητες, που είναι limited edition και πωλούνται αποκλειστικά online και in store Yiorgos Eleftheriades Space από τον Απρίλιο.

Επίσης την συνεργασία μου με τα MAGNETO SCARFS / Παντελή Βιταλιώτη, που δημιουργήσαμε μια σειρά από “one of the kind “ ρούχα που χρησιμοποιούνται τα prints από τα μαντίλια. Πολύ cool και μοναδικά. που πωλούνται επίσης online και στο κατάστημα από το τέλος Μαΐου.



LV² Pre-Spring 2022 Collection

LV² Pre-Spring 2022 Collection

Geir Moseid. Φωτογράφος

Geir Moseid. Φωτογράφος